یزدفردا "هشتمين نشست مطبوعاتي استانداريزد با حضور اصحاب رسانه و جرايد در محل سالن حميديا استانداري برگزار شد.

به گزارش یزدفردا "محمدرضا فلاح زاده در اين نشست با گراميداشت دهه مبارك فجر، با تقدير از خدمات مطبوعات و رسانه ها در اطلاع رساني از خدمات و دستاوردهاي عظيم نظام مقدس جمهوري اسلامي، ضمن پاسخگويي به سئوالات خبرنگاران، گزارشي از اقدامات يكساله مديريت استان را ارائه كرد.

محمدرضا فلاح زاده در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران رسانه و جرايد با اشاره به حضور خيل عظيم جوانان عاشق اهداف و آرمانهاي بلند امام و رهبري در بخش هاي مختلف كشور، بر نقش دستگاههاي فرهنگي در بيداري و بالابردن بصيرت و آگاهي نسل جوان تاكيد كرد و افزود: يكي از رسالت هاي بسيج و سپاه حفظ دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي است و اگر در حوزه فرهنگي نيز اين دستاوردها مورد خدشه قرار گيرد بسيج و سپاه وظيفه دارند تا در اين رابطه روشنگري كنند.
استاندار يزد با اشاره به احداث و تجهيز 46 مركز بهداشت و درمان در استان با اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال گفت: در يكسال گذشته در زمينه تامين مسكن محرومين 160 پروژه با اعتبار 30 ميليارد ريال به بهره برداري رسيده است.
وي با بيان اين كه 30 پروژه تكميل و تجهيز مراكز امداد نجات جاده اي با هزينه اي بيش از ده ميليارد ريال انجام شده است ادامه داد: اجراي 15 طرح بيابان زدايي با اعتبار حدود 20 ميليارد ريال، اجراي 178 پروژه آبرساني آب شرب شهري و روستايي با اعتباري حدود 270 ميليارد ريال، تهيه 124طرح هادي بهسازي روستايي با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد ريال، انجام 44 مورد برنامه خدمات شهري و روستايي با اعتباري بالغ بر 40 ميليارد ريال، 27 مورد برنامه زيرساختهاي صنعتي با هزينه اي نزديك به 70 ميليارد ريال و 147 پروژه كانالهاي آبياري با اعتباري حدود 60 ميليارد ريال از جمله طرح هايي مي باشد كه طي يكساله گذشته در استان به انجام رسيده است.
فلاح زاده با بيان اين كه 288 فقره پروانه بهره برداري در بخش صنعت استان با سرمايه گذاري بالغ بر 297 ميليارد تومان و ايجاد بيش از 3000نفر اشتغال در سال گذشته صادر شده است و افزود: در همين مدت و در بخش معدن نيز 23 فقره پروانه بهره برداري و با سرمايه گذاري بالغ بر 6 ميليارد تومان، بيش از 180نفر اشتغال ايجاد شده است.
استاندار يزد با اشاره به بحث مسكن مهر گفت: در حوزه مسكن مهر با 12800 نفر متقاضي، بيش از 80 تعاوني تشكيل شده است. وي افزود: در همين رابطه 322 هكتار زمين واگذار شده و به منظور آماده سازي و ساخت نيز به ترتيب حدود 6 و 9 ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده است. وي از آمادگي بانك مسكن براي پرداخت تسهيلات در اين رابطه خبر داد.
استاندار يزد با بيان اين كه تدابير و اهداف مديريت استان درنشستي به مديران دستگاههاي اجرايي ارائه شده است تا بر اساس همين تدابير، سندهاي لازم تهيه و اقدامات و فعاليتها بر اساس آن صورت گيرد اضافه كرد: تكميل و تدوين سند آمايش، سند توسعه زنجيره فولاد در استان، سند توسعه گردشگري و ميراث فرهنگي، سند توسعه تربيت بدني با رويكرد رشته هاي ورزشي موفق، سند سلامت استان، سند توسعه آموزش عمومي و عالي، سند توسعه سرمايه گذاري، تهيه طرح توسعه استقرار صنايع نوين، سند مديريت و استفاده بهينه ازآب، برنامه ريزي براي اجرايي شدن 3 واحد پتروشيمي در استان، سند توسعه كشاورزي، پيگيري براي ايجاد منطقه ويژه اقتصادي، سند توسعه عمران شهري و سند توسعه IT و دولت الكترونيك از جمله اقدامات مهم و اساسي در اين رابطه مي باشد.
استاندار يزد با اشاره بر تهيه نقشه راه در بخش و حوزه هاي مختلف استان، بر برنامه ريزي، تحرك، تداوم و خدمت رساني بي منت به مردم شريف ديار دارالعباده يزد تاكيد كرد.

استاندار ميزان پيشرفت مصوبات سفر پر بركت رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) به استان يزد را 60 درصد عنوان كرد. 

استاندار يزد ميزان پيشرفت مصوبات سفر پرخير و بركت مقام معظم رهبري (مدظله العالي) را 60 درصد عنوان كرد و ادامه داد: مصوبات سفر پر بركت رهبر عظيم الشان انقلاب(مدظله العالي) طبق برنامه جلو مي رود و معاونت پروژه هاي دفتر مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در دو مرحله به استان سفر كرده و پيگيري هاي لازم را به عمل آورده اند.
وي مبلغ كسري برخي از پروژه هاي سفر رهبري را به لحاظ تورم و يا عدم برآورد دقيق، حدود 15 ميليارد تومان عنوان كرد و اظهار داشت: از سوي دفتر مقام معظم رهبري تاكنون 9 ميليارد تومان تامين شده و براي تامين مابقي اين مبلغ نيز قول مساعد داده شده است.
استاندار يزد در خصوص اضافه شدن نمايندگان استان يزد در مجلس شوراي اسلامي گفت: پيشنهادي هايي در اين رابطه از سوي استان، تنظيم و به وزارت كشور ارسال شده است. وي افزود: اين طرح ها به نماينده ولي فقيه در استان و همچنين نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي توضيح داده شده است. فلاح زاده اظهار اميدواري كرد استان يزد از نمايندگان بيشتري در مجلس شوراي اسلامي برخوردار شود.
استاندار يزد همچنين از افزايش شعبات توزيع سود سهام عدالت در استان خبر داد. فلاح زاده با تاكيد بر افزايش اقدامات ميداني گفت: بايد صادرات استان به كشورهايي كه به توليد ما نياز دارند افزايش يابد كه اين مسئله مي تواند در رشد توليد و اشتغالزايي موثر باشد.
وي با اشاره به مسائل بافت قديم استان اظهار داشت: در اين رابطه طرحي به صورت مشترك از سوي وزارت مسكن و شهرسازي و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در دست تهيه مي باشد كه تاكنون حدود 60 تا 70 درصد پيشرفت داشته است.
فلاح زاده ادامه داد: اين طرح مورد توافق شهرداري، مسكن و شهرسازي و ميراث فرهنگي است كه اميدواريم با اجراي اين طرح، بخشي از مشكلات بافت قديم مرتفع شده و اسكان در اين نواحي افزايش يابد.
استاندار يزد با بيان اين كه مسيرها و راههاي ورودي و خروجي استان در حال اصلاح و بهسازي است افزود: جاده يزد- سورمق، دوبانده كردن بافق، جاده بافق – نوق ، جاده بهاباد – نايبند، دو بانده كردن طبس، بهسازي و بازسازي جاده خاتم، جاده طبس به عشق آباد و ديهوك و جاده ابركوه – جرقوئيه از جمله مسيرهايي است كه اصلاح و بهسازي آنان در دست اقدام و تكميل مي باشد.
فلاح زاده در پاسخ به سئوالي در خصوص مشكلات برخي از واحدهاي صنعتي گفت: اعطاي 450 ميليارد تومان تسهيلات زودبازده و250 ميليارد تومان از طريق طرح آمايش، در كنار برگزاري جلسات متعدد به منظور مرتفع كردن مشكلات برخي از واحدهاي صنعتي از جمله اقداماتي است كه در اين رابطه صورت گرفته است.
فلاح زاده با اشاره به وضعيت توليد كاشي و سراميك در استان گفت: هم اكنون در استان يزد 160 ميليون متر مربع كاشي و سراميك توليد مي شود كه اميدواريم با برنامه ريزي هاي به عمل آمده در سال آينده 140 ميليون متر مربع به اين ظرفيت اضافه شود.
فلاح زاده با اشاره به ميزان بارندگي، تبخير شديد آب، وضعيت اقليمي استان، بادهاي موسمي، گستره جغرافيايي استان و ميزان مصرف آب شرب، بهداشت، دامي وكشاورزي استان يزد، وضعيت آب در استان را بحراني ارزيابي كرد و گفت: در اين رابطه، بودجه مرحله اول خشكسالي به مبلغ بيش از 17 ميليارد تومان تخصيص يافت و توزيع شد كه اميدواريم مرحله دوم اين اعتبار نيز تامين شود.
استاندار يزد همچنين از ايجاد يك مجموعه فرهنگي مذهبي و خدماتي در كربلاي معلي با هزينه خيرين استان خبر داد.
وي در پاسخ به سئوال ديگري، بر وضعيت مناسب استان يزد در بخش آسيبهاي اجتماعي تاكيد كرد.
فلاح زاده با اشاره به قانون هدفمند كردن يارانه ها، گفت: به عنوان نمونه اگر در يارانه كود، سم و برق كشور به ميزان 20 درصد صرفه جويي شود 22 هزار ميلياردتومان به نفع كشور خواهد بود و اين مبلغ معادل كل بودجه عمراني كشور است. وي بر فرهنگسازي و توجيه مردم در اين خصوص تاكيد كرد.
فلاح زاده همچنين خواستار جذب سرمايه گذاري، تجميع سرمايه هاي مردم و راه اندازي تعاوني هاي فراگير در مناطق محروم به منظور ايجاد اشتغال شد

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا